Hoppa över menyflikskommandon
Hoppa till huvudinnehåll

Riksdagsinformationen

tiedotus_150225.jpg

Riksdagsinformationen till din tjänst i ärenden som gäller riksdagen

Riksdagsinformationen betjänar allmänheten och massmedierna i frågor som gäller riksdagen och riksdagens arbete. Du kan kontakta riksdagsinformationen till exempel om du vill veta i vilket skede ett visst lagstiftningsprojekt är eller hur du hittar dokument på riksdagens webbplats.

Riksdagsinformationen förmedlar inte meddelanden som är avsedda för riksdagsledamöter. Riksdagsinformationen ger inte heller juridiska råd eller svarar på frågor om regeringens politik. Kontaktinformation till ministerierna, där lagstiftningen bereds, hittar du på statsrådets webbplats.

Om din fråga gäller annat än aktuella ärenden eller ärenden som gäller innevarande valperiod, ber vi dig kontakta Riksdagsbibliotekets informationstjänst.

Ta kontakt

Du når riksdagsinformationen antingen via e-post eller per telefon. Skicka din fråga till vår allmänna adress, information(at)riksdagen.fi om du kontaktar oss per e-post.

Riksdagsinformationen har som regel öppet vardagar kl. 9.00-16.00. Plenidagar är dejourerande informatören på plats tills plenum är slut, 09 432 2199, 050 381 9492 och dejourerande informationssekreteraren till kl. 16, 09 432 2019, 050 574 0352.

Infocentrum har öppet måndag-fredag kl. 10-16.

Kontaktinformation

Informationschef Marjo Timonen  050 552 1185

Biträdande informationschef  Rainer Hindsberg 050 549 0436

Webbproducent Petteri Nyman 050 341 5485

Informatörer:
Aki Asola  040 767 6202
Rami Kurth 09 432 2482
Barbro Söderlund  050 341 4224
Tiina Virtanen 040 541 3749
Krista Sippola 09 432 2016
Lotta Myllymäki 09 432 2427

Informationssekreterare:
Merja Kivinen 050 364 4917
Catharina Somerkoski 050 364 4914
Aila Varis 050 364 4926
Noora Osipow 050 520 3434
Harri Henninen 050 574 0768

Planerare:
Jaana Holmberg 050 574 0443
Ulla Hirvonen 050 574 1068

Riksdagens växel: 09 4321

 Mer information