Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lue lisää evästeistä
Alta näet tarkemmin, mitä evästeitä käytämme, ja voit valita, mitkä evästeet hyväksyt. Paina lopuksi Tallenna ja sulje. Tarvittaessa voit muuttaa evästeasetuksia milloin tahansa. Lue tarkemmin evästekäytännöistämme.
Hakupalvelujen välttämättömät evästeet mahdollistavat hakupalvelujen ja hakutulosten käytön. Näitä evästeitä käyttäjä ei voi sulkea pois käytöstä.
Keräämme ei-välttämättömien evästeiden avulla sivuston kävijätilastoja ja analysoimme tietoja. Tavoitteenamme on kehittää sivustomme laatua ja sisältöjä käyttäjälähtöisesti.
Ohita päänavigaatio
Siirry sisältöön
Myllypuron Kehä I:n liikennevaloliittymä on erittäin vilkkaasti liikennöity ja onnettomuusherkkä. Tilanne tulee pahenemaan entisestään lähivuosien aikana, kun Metropolian, eli Suomessa pääkaupunkiseudulla toimivan monialaisen ammattikorkeakoulun, uusi yli 6 000 opiskelijan Myllypuron kampus avataan kahdessa vaiheessa heinäkuussa 2018 ja elokuussa 2019. Myllypuron Kehä I:n liittymän parantamista on syytä aikaistaa, jotta voidaan minimoida ruuhkien paheneminen ja onnettomuudet sekä ennen kaikkea minimoida henkilövahinkojen riski.
Liikennemäärä Kehä I:llä on noin 67 500 ajoneuvoa vuorokaudessa Myllypurontien pohjoispuolella ja noin 52 000 ajoneuvoa vuorokaudessa Myllypurontien liittymän eteläpuolella. Myllypurontien liikennemäärä on viimeisimmässä laskennassa 2015 ollut hiukan yli 11 000 ajoneuvoa.
Poliisin tietoon tulleiden liikenneonnettomuuksien valossa Myllypuron liikennevaloliittymä on ollut aina esikaupunkiseudun pahimpien paikkojen joukossa. Paikalla on vuosien saatossa sattunut paljon vakavia onnettomuuksia eikä henkilövahingoiltakaan valitettavasti ole vältytty.
Kymmenvuotisessa investointiohjelmassa liittymän parannus on esitetty Liikenneviraston yhteishankkeissa vuosille 2020—2022. Myöntämällä hankkeen rakennussuunniteluun ehdotettu 500 000 euron määräraha voidaan rakentaminen saada käyntiin jo vuoden 2019 aikana.
Edellä olevan perusteella ehdotamme,