Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lue lisää evästeistä
Alta näet tarkemmin, mitä evästeitä käytämme, ja voit valita, mitkä evästeet hyväksyt. Paina lopuksi Tallenna ja sulje. Tarvittaessa voit muuttaa evästeasetuksia milloin tahansa. Lue tarkemmin evästekäytännöistämme.
Hakupalvelujen välttämättömät evästeet mahdollistavat hakupalvelujen ja hakutulosten käytön. Näitä evästeitä käyttäjä ei voi sulkea pois käytöstä.
Keräämme ei-välttämättömien evästeiden avulla sivuston kävijätilastoja ja analysoimme tietoja. Tavoitteenamme on kehittää sivustomme laatua ja sisältöjä käyttäjälähtöisesti.
Ohita päänavigaatio
Siirry sisältöön
Lappeenrannan teknillinen yliopisto (Lappeenranta University of Technology, LUT) sekä Saimaan ja Lahden (LAMK) ammattikorkeakoulut muodostavat korkeakoulukonsernikokonaisuuden, josta käytetään nimitystä LUT-korkeakoulut (LUT Group). LUT-konserni on aloittanut toimintansa tammikuussa 2018. LAMK:n ja Saimaan amk:n fuusiotyö on loppusuoralla ja uusi amk aloittaa toimintansa 1.1.2020. LUT-korkeakoulujen toiminnot sijoittuvat kahdelle kampukselle Lahdessa ja Lappeenrannassa.
LUT-korkeakoulut on rakennettu tulevaisuutta varten, jossa amk:lla on vahva työelämäorientaatio ja aluekehityksen erityinen tehtävä. Tiedeyliopistolla vastaavasti kansallinen ja kansainvälinen tehtävä tieteessä, siihen perustuvassa koulutuksessa ja vaikuttavuudessa. Korkeakouluille on asetettu strategiset tavoitteet koulutukselle, elinkeinoelämävaikuttavuudelle sekä kansainvälisyydelle.
Yrityksillä on pulaa osaajista, ja työn murroksen odotetaan muuttavan työn tekemistä. Yhä useampi ammatti vaatii korkea-astetasoista osaamista, joten työikäisten jatkuvasta koulutuksesta huolehtiminen on tärkeää, jotta saadaan aikaan uutta kasvua ja lisää työpaikkoja. Jatkuvalla oppimisella vastataan tarpeeseen kehittää ja uudistaa osaamista elämän ja työuran eri vaiheissa. Korkeakouluilla on merkittävä rooli erilaisten, omaa osaamista päivittävien täydennyskoulutuskokonaisuuksien tarjoajina.
Jatkuvan oppimisen tueksi on rakennettava toimintamalli, jolla pystytään maksimaalisesti hyödyntämään korkeakoulujen koulutusyhteistyö ja rakentamaan digitaalinen oppimisympäristö, mikä mahdollistaa aikaan ja paikkaan sitomattoman opiskelun.
Edellä olevan perusteella ehdotamme,