Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lue lisää evästeistä
Alta näet tarkemmin, mitä evästeitä käytämme, ja voit valita, mitkä evästeet hyväksyt. Paina lopuksi Tallenna ja sulje. Tarvittaessa voit muuttaa evästeasetuksia milloin tahansa. Lue tarkemmin evästekäytännöistämme.
Hakupalvelujen välttämättömät evästeet mahdollistavat hakupalvelujen ja hakutulosten käytön. Näitä evästeitä käyttäjä ei voi sulkea pois käytöstä.
Keräämme ei-välttämättömien evästeiden avulla sivuston kävijätilastoja ja analysoimme tietoja. Tavoitteenamme on kehittää sivustomme laatua ja sisältöjä käyttäjälähtöisesti.
Ohita päänavigaatio
Siirry sisältöön
Maantien 661 parantamisesta päätettiin korvausvelkaohjelmassa 2016—2018. Parantamispäätös koski koko väliä Kauhajoki (maantie 663, Päntäne) — Isojoki (maantie 664, Isojoki). Ohjelman kautta saatu rahoitus ei kuitenkaan riittänyt kuin osaan Kauhajoen puoleisen tieosan kunnostuksesta, osin johtuen tien odotettuakin heikommasta kunnosta. Kauhajoen puoleinen loppuosa sekä Isojoen puoleinen osuus jäi tuolloin vaille rahoitusta.
Maantie 661 on heikkokuntoinen seututie. Tie on suunniteltu ja rakennettu kestämään nykyistä paljon pienempiä kuormia, ja siksi tien rakenteet vaativat vahvistamista. Hankkeilla parannetaan raskaan liikenteen kuljetusten turvallisuutta ja sujuvuutta muun muassa tien leveyttä ja geometriaa parantamalla sekä kohennetaan yleistä liikenneturvallisuutta. Mikäli parannuksia ei tehdä, saattaa se tulevaisuudessa merkitä painorajoituksien asettamista tielle. Painorajoitukset asettaisivat paikallisten yritysten toimintaan erittäin suuria haasteita. Isojoella toimii muun muassa merkittäviä maatalous- ja metalliteollisuusyrityksiä. Kauhajoki—Kankaanpää-tieyhteys on lisäksi Suupohjan alueen merkittävä yhteys Tampereen ja Helsingin suuntaan.
Hanke on suunniteltu kahtena kokonaisuutena ja ne voidaan toteuttaa loppuun yhdessä tai kahdessa vaiheessa. Koko yhteysvälin yhtenäinen palvelutaso tulee kuitenkin turvata.
Edellä olevan perusteella ehdotamme,