Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lue lisää evästeistä
Alta näet tarkemmin, mitä evästeitä käytämme, ja voit valita, mitkä evästeet hyväksyt. Paina lopuksi Tallenna ja sulje. Tarvittaessa voit muuttaa evästeasetuksia milloin tahansa. Lue tarkemmin evästekäytännöistämme.
Hakupalvelujen välttämättömät evästeet mahdollistavat hakupalvelujen ja hakutulosten käytön. Näitä evästeitä käyttäjä ei voi sulkea pois käytöstä.
Keräämme ei-välttämättömien evästeiden avulla sivuston kävijätilastoja ja analysoimme tietoja. Tavoitteenamme on kehittää sivustomme laatua ja sisältöjä käyttäjälähtöisesti.
Ohita päänavigaatio
Siirry sisältöön
Tarkistettu versio 2.0
Arvoisa puhemies! Tämä tuli hieman yllättäen, mutta kysytään.
Puhemies:
Kyllä te olette pyytänyt kysymystä.
Puhuja: Ministeri Risikko, olette ollut erittäin hyvä päihdepolitiikassa ja meillä on paljon vielä tehtävää, millä me estämme nuorten alkoholinkäyttöä. Ruotsissa on käytössä malli, jossa alkoholimainoksia on rajoitettu sillä tavalla, että mainoksessa täytyy olla tietty määräala pelotetekstiä, että alkoholi tappaa.
Onko mahdollista, että Suomessa pohdittaisiin samanlaista alkoholiin liitettävää varoitustarratekstiä, jotta nuorille menisi myös se viesti, että alkoholi tappaa?
Peruspalveluministeri Paula Risikko
Arvoisa herra puhemies! Tästähän on keskusteltu oikeastaan viime vuoden puolellakin, ja sen keskustelun perusteella ja eduskunnankin toivomuksesta pistin pystyyn työryhmän, joka tekee työnsä viime metrejä ja pohtii sitä, mitä mainonnalle ja markkinoille tulee tehdä nimenomaan alkoholin suhteen, niin että sieltäkin tulee tämän kevään aikana sitten lisätietoa.
Kysymys on loppuun käsitelty.