Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lue lisää evästeistä
Alta näet tarkemmin, mitä evästeitä käytämme, ja voit valita, mitkä evästeet hyväksyt. Paina lopuksi Tallenna ja sulje. Tarvittaessa voit muuttaa evästeasetuksia milloin tahansa. Lue tarkemmin evästekäytännöistämme.
Hakupalvelujen välttämättömät evästeet mahdollistavat hakupalvelujen ja hakutulosten käytön. Näitä evästeitä käyttäjä ei voi sulkea pois käytöstä.
Keräämme ei-välttämättömien evästeiden avulla sivuston kävijätilastoja ja analysoimme tietoja. Tavoitteenamme on kehittää sivustomme laatua ja sisältöjä käyttäjälähtöisesti.
Ohita päänavigaatio
Siirry sisältöön
TAA 1098/2002 vp - Veijo Puhjo /vas ym.
Tarkistettu versio 2.0
Valtatie 23 Porista Jyväskylän kautta Joensuuhun ja ns. Pohjanmaantie, kantatie 44 eteläisestä Satakunnasta Pohjanmaalle, risteävät Kankaanpäässä. Pohjanmaantie on paljon käytetty yhteys Etelä-Pohjanmaalta pääkaupunkiseudulle asti. Valtatie 23, ns. Järvi-Suomen tie, on matkailuliikenteen ja Porin sataman sisämaanyhteys valtakunnan itärajalle saakka.
Kankaanpään risteyksen uudelleen rakentamisen tarve on ollut tiedossa jo pitkään. Risteämispaikka on perustamisolosuhteiltaan kuitenkin hyvin vaikeaa eritasoristeyksen rakentamiseksi. Hanke on korkeiden kustannusten takia lykkääntynyt jo useaan otteeseen. Turun tiepiirin suunnitelman mukaan hanke on tarkoitus toteuttaa tasolittymänä perustienpidon rahoituksella. Kustannukset ovat 3,3 miljoonaa euroa. Kun tarkastellaan nykyisen perustienpidon rahoitusta Satakunnassa, on näin suuren hankkeen rahoittaminen tiepiirin kautta lähes mahdotonta. Näin ollen tulisikin tämäntyyppisiä hankkeita rahoittaa valtion talousarviossa nimettyinä kohteina. Vastaavantyyppisiä väliinputoajahankkeita on muidenkin tiepiirien alueilla.
Edellä olevan perusteella ehdotamme kunnioittaen,
että eduskunta ottaa valtion vuoden 2003 talousarvioon momentille 31.24.21 lisäyksenä 3 300 000 euroa Kankaanpään liittymän rakentamiseen.
Helsingissä 1 päivänä lokakuuta 2002