Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lue lisää evästeistä
Alta näet tarkemmin, mitä evästeitä käytämme, ja voit valita, mitkä evästeet hyväksyt. Paina lopuksi Tallenna ja sulje. Tarvittaessa voit muuttaa evästeasetuksia milloin tahansa. Lue tarkemmin evästekäytännöistämme.
Hakupalvelujen välttämättömät evästeet mahdollistavat hakupalvelujen ja hakutulosten käytön. Näitä evästeitä käyttäjä ei voi sulkea pois käytöstä.
Keräämme ei-välttämättömien evästeiden avulla sivuston kävijätilastoja ja analysoimme tietoja. Tavoitteenamme on kehittää sivustomme laatua ja sisältöjä käyttäjälähtöisesti.
Ohita päänavigaatio
Siirry sisältöön
TAA 364/2011 vp - Markku Rossi /kesk
Tarkistettu versio 2.0
Alueella käynnistyy kaivostoiminta ja malmi kuljetetaan Polvijärveltä Luikonlahden rikastamolle. Kuljetettava malmimäärä on 550 000 tonnia vuodessa ja Polvijärveltä kulkee Luikonlahdelle noin 50 malmirekkaa joka arkipäivä. Kuljetusreitin tiestö on kapea ja kantavuudeltaan heikko. Rikasteita lähtee nykysuunnitelman mukaan noin 40 000 tonnia vuodessa. Kuljetukset suuntautuvat pääosin Harjavaltaan. Rikasteen kuljetustarve voi nousta nopeasti mikäli rikkirikasteelle (90 000 tonnia/vuosi) ja koboltti-nikkelirikasteelle (80 000 tonnia/vuosi) löytyy markkinat. Yhtiötä kiinnostaa rikasteen rautatiekuljetusmahdollisuus Harjavaltaan, mutta pistoraide puuttuu.
Edellä olevan perusteella ehdotan,
että eduskunta ottaa valtion vuoden 2012 talousarvioon momentille 31.10.20 lisäyksenä 1 500 000 euroa perustienpidon suunnitteluun ja aloittamiseen Kylylahden kaivoksen vaikutusalueelle Kaavi—Polvijärvi—Outokumpu.
Helsingissä 17 päivänä lokakuuta 2011