Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lue lisää evästeistä
Alta näet tarkemmin, mitä evästeitä käytämme, ja voit valita, mitkä evästeet hyväksyt. Paina lopuksi Tallenna ja sulje. Tarvittaessa voit muuttaa evästeasetuksia milloin tahansa. Lue tarkemmin evästekäytännöistämme.
Hakupalvelujen välttämättömät evästeet mahdollistavat hakupalvelujen ja hakutulosten käytön. Näitä evästeitä käyttäjä ei voi sulkea pois käytöstä.
Keräämme ei-välttämättömien evästeiden avulla sivuston kävijätilastoja ja analysoimme tietoja. Tavoitteenamme on kehittää sivustomme laatua ja sisältöjä käyttäjälähtöisesti.
Ohita päänavigaatio
Siirry sisältöön
TAA 654/2007 vp - Tuula Peltonen /sd ym.
Tarkistettu versio 2.0
Tampereen ja Jyväskylän välisellä rataosalla on päällysrakennetta uusittu kiireellisenä toimenpiteenä noin 70 km:n matkalla, mutta työ on keskeytetty. Päällysrakenteeen uusimista sekä tunneli- ja kallioleikkaussaneerauksia Saakosken ja Jyväskylän välillä on suunniteltu jatkettavaksi vuonna 2008. Samassa yhteydessä rataosan akselipaino nousisi 25 tonniin, millä olisi tärkeä merkitys maakunnan metsä- ja metalliteollisuuden kuljetuksille, jotka suuntautuvat Tampereen kautta rannikon satamiin, erityisesti Poriin ja Raumalle.
Ratatieliikenteen kuljetusten turvallisuuden, häiriöttömän kulun ja tehokkuuden varmistamiseksi on päällysrakenteen parannustöiden ohella huolehdittava pikaisesti radan tasoristeysten poistosta. Jyväskylän ja Oriveden välillä on kapasiteetti- ja aikatauluongelmien takia lisättävä junien kohtaamispaikkoina toimivien kaksoisraideosuuksien määrää.
Edellä olevan perusteella ehdotamme,
että eduskunta ottaa valtion vuoden 2008 talousarvioon momentille 31.40.21 lisäyksenä 10 000 000 euroa Tampere—Jyväskylä-ratajakson perusparannustyön jatkamiseen.
Helsingissä 24 päivänä syyskuuta 2007