Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lue lisää evästeistä
Alta näet tarkemmin, mitä evästeitä käytämme, ja voit valita, mitkä evästeet hyväksyt. Paina lopuksi Tallenna ja sulje. Tarvittaessa voit muuttaa evästeasetuksia milloin tahansa. Lue tarkemmin evästekäytännöistämme.
Hakupalvelujen välttämättömät evästeet mahdollistavat hakupalvelujen ja hakutulosten käytön. Näitä evästeitä käyttäjä ei voi sulkea pois käytöstä.
Keräämme ei-välttämättömien evästeiden avulla sivuston kävijätilastoja ja analysoimme tietoja. Tavoitteenamme on kehittää sivustomme laatua ja sisältöjä käyttäjälähtöisesti.
Ohita päänavigaatio
Siirry sisältöön
Tarkistettu versio 2.0
Raimo Vistbacka /ps:
Arvoisa herra puhemies! Tässä on liikenne- ja viestintävaliokunnan mietintö tehty hallituksen esityksen perusteella. Tämä hallituksen esitys sisältää lähinnä direktiivin vaikutuksen voimassa olevaan ilmailulakiin ja sen, millä tavoin Ilmailulaitoksella on mahdollisuus rajoittaa liiallisen melun johdosta määrätyillä kentillä toimintaa.
Arvoisa puhemies! Minun mielestäni aika mielenkiintoisen kannanoton valiokunta tulkitsi siitä, minkälaisesta Ilmailulaitoksen toimivaltaan kuuluvasta periaatepäätöksestä on mahdollisuus valittaa. Tässä viitattiin erääseen korkeimman hallinto-oikeuden päätökseen, joka minun mielestäni on periaatteelliselta kannaltaan hieman uudenlainen. Itse olen tottunut siihen, että vain lopullisesta päätöksestä pystytään valittamaan, mutta nimenomaan tällaisista periaatteellisista päätöksistä voidaan tämän tulkinnan mukaan nyt sitten lähteä kokeilemaan ylempien tuomioistuinten kantaa siihen, ovatko lentoyhtiön omistuksessa olevat koneet aiheuttaneet liikaa melua lentoonlähdön ja laskeutumisen yhteydessä. Tähän liittyy minun mielestäni hyvin pitkälle myös se, mitä linjauksia kyseisen yhtiön koneet ottavat laskeutuessa kentälle ja noustessa kentältä, kun myöskin Vantaan kentän osalta on tullut erilaisia viestejä siitä, että silloin, kun nousureittejä muutetaan, on aiheutunut valitusvirtoja.
Yleiskeskustelu päättyy.