Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lue lisää evästeistä
Alta näet tarkemmin, mitä evästeitä käytämme, ja voit valita, mitkä evästeet hyväksyt. Paina lopuksi Tallenna ja sulje. Tarvittaessa voit muuttaa evästeasetuksia milloin tahansa. Lue tarkemmin evästekäytännöistämme.
Hakupalvelujen välttämättömät evästeet mahdollistavat hakupalvelujen ja hakutulosten käytön. Näitä evästeitä käyttäjä ei voi sulkea pois käytöstä.
Keräämme ei-välttämättömien evästeiden avulla sivuston kävijätilastoja ja analysoimme tietoja. Tavoitteenamme on kehittää sivustomme laatua ja sisältöjä käyttäjälähtöisesti.
Ohita päänavigaatio
Siirry sisältöön
LTA 39/2004 vp - Petri Salo /kok
Tarkistettu versio 2.0
Kokkolan satama on Keski- ja Pohjois-Suomen teollisuutta ja kauppaa palvelevista satamista lii-kennemääriltään suurin. Sataman väylän syvennys on valmistunut, ja lisäksi sataman kapasiteettia on lisätty ja liikennemäärä tulee edelleen kasvamaan, kun 16 miljoonaa euroa maksava kaiken sään varasto valmistuu. Edellä mainittu investointi tekee satamatien rakentamisen entistä tärkeämmäksi, ja uuden tien valmistuttua on odotettavissa, että investoinnit satamaan ja satama-alueelle jatkuvat.
Maantieliikenne Kokkolan satamaan ja siellä sijaitseviin suurteollisuuslaitoksiin on ohjattu katuyhteyksiä pitkin. Alueella työskentelee yhteensä n. 2 000 henkilöä. Nykyiset kulkureitit eivät tarjoa asianmukaisia liikennöintimahdollisuuksia liikennekapasiteetin ja turvallisuuden suhteen. Satamatien rakentaminen on todettu liikennetaloudellisesti hyväksi.
Edellä olevan perusteella ehdotan,
että eduskunta ottaa valtion vuoden 2004 lisätalousarvioon momentille 31.24.79 lisäyksenä 2 000 000 euroa Kokkolan satamatien rakentamiseen.
Helsingissä 31 päivänä toukokuuta 2004