Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lue lisää evästeistä
Alta näet tarkemmin, mitä evästeitä käytämme, ja voit valita, mitkä evästeet hyväksyt. Paina lopuksi Tallenna ja sulje. Tarvittaessa voit muuttaa evästeasetuksia milloin tahansa. Lue tarkemmin evästekäytännöistämme.
Hakupalvelujen välttämättömät evästeet mahdollistavat hakupalvelujen ja hakutulosten käytön. Näitä evästeitä käyttäjä ei voi sulkea pois käytöstä.
Keräämme ei-välttämättömien evästeiden avulla sivuston kävijätilastoja ja analysoimme tietoja. Tavoitteenamme on kehittää sivustomme laatua ja sisältöjä käyttäjälähtöisesti.
Ohita päänavigaatio
Siirry sisältöön
TAA 169/2005 vp - Hannu Hoskonen /kesk ym.
Tarkistettu versio 2.0
Rataosuus Joensuu—Ilomantsi on merkittävä metsäteollisuuden kuljetusten kannalta. Ilomantsin asema on siten yksi merkittävimmistä tavaraliikenteen lastauspaikoista maassamme. Vapo Oy:n valmistuva pellettitehtaan laajennus kasvattaa kuljetusmääriä ympärivuotisesti. Lisäksi kuljetusmäärät voivat kasvaa huomattavasti Pampalon kultakaivoksen avauduttua. Vähäliikenteisten rataosuuksien tulevaisuusselvityksessä todetaan mm. seuraavaa: radan tehostetun kunnossapidon kustannus suhteessa kuljetusmääriin on kohtuullisen hyvä suhteutettuna muihin tarkasteluissa olleisiin rataosiin.
Mikäli kokonaisuudessaan päädyttäisiin vähäliikenteisten ratojen osalta huonoimpaan mahdolliseen ratkaisuun, aiheuttaisi päätös investointeja tieverkolle ja vastaavasti osia runkoradoista alenisi vähäliikenteisiksi radoiksi.
Edellä olevan perusteella ehdotamme,
että eduskunta ottaa valtion vuoden 2006 talousarvioon momentille 31.40.78 lisäyksenä 22 000 000 euroa rataosuuden Joensuu—Ilomantsi perusparantamiseen.
Helsingissä 26 päivänä syyskuuta 2005