Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lue lisää evästeistä
Alta näet tarkemmin, mitä evästeitä käytämme, ja voit valita, mitkä evästeet hyväksyt. Paina lopuksi Tallenna ja sulje. Tarvittaessa voit muuttaa evästeasetuksia milloin tahansa. Lue tarkemmin evästekäytännöistämme.
Hakupalvelujen välttämättömät evästeet mahdollistavat hakupalvelujen ja hakutulosten käytön. Näitä evästeitä käyttäjä ei voi sulkea pois käytöstä.
Keräämme ei-välttämättömien evästeiden avulla sivuston kävijätilastoja ja analysoimme tietoja. Tavoitteenamme on kehittää sivustomme laatua ja sisältöjä käyttäjälähtöisesti.
Ohita päänavigaatio
Siirry sisältöön
Suomalaisten pk-yritysten markkinointiponnisteluja on lisättävä niiden vientimahdollisuuksien kohentamiseksi. Erityisesti tuotteidensa markkinoinnissa suomalaiset pk-yritykset häviävät ulkomaisille. Yksinkertainen toimi olisi esimerkiksi avustaa 5 000 yritystä 3 000 eurolla kutakin, jotta ne voisivat osallistua haluamaansa kansainväliseen markkinointitapahtumaan, esimerkiksi oman alansa messuille ulkomailla. Toinen toimi, jolla tilannetta saisi parannetuksi, olisi vastaavalla tavalla tukea markkinointitapahtumiin osallistumisen valmiuksia, eli vieraskielisen markkinointiaineiston/myyntiosaston tuottamista, markkinointistrategian ja -ilmeen luomista ja markkinointihenkilöiden kouluttamista tai rekrytoimista.
Esitys sisältyy Kristillisdemokraattisen eduskuntaryhmän vaihtoehtobudjettiin.
Edellä olevan perusteella ehdotamme,