Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lue lisää evästeistä
Alta näet tarkemmin, mitä evästeitä käytämme, ja voit valita, mitkä evästeet hyväksyt. Paina lopuksi Tallenna ja sulje. Tarvittaessa voit muuttaa evästeasetuksia milloin tahansa. Lue tarkemmin evästekäytännöistämme.
Hakupalvelujen välttämättömät evästeet mahdollistavat hakupalvelujen ja hakutulosten käytön. Näitä evästeitä käyttäjä ei voi sulkea pois käytöstä.
Keräämme ei-välttämättömien evästeiden avulla sivuston kävijätilastoja ja analysoimme tietoja. Tavoitteenamme on kehittää sivustomme laatua ja sisältöjä käyttäjälähtöisesti.
Ohita päänavigaatio
Siirry sisältöön
TAA 1055/2002 vp - Heli Paasio /sd ym.
Tarkistettu versio 2.0
Turun ja Salon väliselle osuudelle on kehittymässä taajamavyöhyke, jonka työpaikkakehitys erityisesti Salossa on ollut erittäin voimakasta. Olemassa oleva rautatie tarjoaa hyvän mahdollisuuden taajamajunaliikenteen käynnistämiseen. Turun kaupunkiseudun liikennejärjestelmäsuunnitelman yhteydessä tehdyt selvitykset ovat osoittaneet Turun ja Salon välisen paikallisliikenteen teknisesti ja taloudellisesti toteuttamiskelpoiseksi. Hanke tukee kestävän kehityksen mukaista liikennepolitiikkaa ja edistää olemassa olevan infrastruktuurin hyväksikäyttöä.
Hanke voidaan toteuttaa vaiheittain siten, että 1. vaiheessa osa (2—3) Turun ja Helsingin välisistä kaukojunista pysähtyisi Paimiossa. Uuden junakaluston ja runsaan kaukojunatarjonnan johdosta ratkaisu ei olennaisesti heikentäisi kaukojunaliikenteen palvelutasoa, mutta parantaisi erityisesti Paimion kaupungin monipuolisen elinkeinoelämän yhteyksiä Helsinkiin.
Edellä olevan perusteella ehdotamme kunnioittaen,
että eduskunta ottaa valtion vuoden 2003 talousarvioon momentille 31.60.63 200 000 euroa paikallisliikenteen suunnitteluun ja liikenteen aloittamiseen välillä Turku—Salo.
Helsingissä 1 päivänä lokakuuta 2002