Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lue lisää evästeistä
Alta näet tarkemmin, mitä evästeitä käytämme, ja voit valita, mitkä evästeet hyväksyt. Paina lopuksi Tallenna ja sulje. Tarvittaessa voit muuttaa evästeasetuksia milloin tahansa. Lue tarkemmin evästekäytännöistämme.
Hakupalvelujen välttämättömät evästeet mahdollistavat hakupalvelujen ja hakutulosten käytön. Näitä evästeitä käyttäjä ei voi sulkea pois käytöstä.
Keräämme ei-välttämättömien evästeiden avulla sivuston kävijätilastoja ja analysoimme tietoja. Tavoitteenamme on kehittää sivustomme laatua ja sisältöjä käyttäjälähtöisesti.
Ohita päänavigaatio
Siirry sisältöön
TAA 846/2001 vp - Tero Mölsä /kesk ym.
Tarkistettu versio 2.0
Lahti—Kerava-oikorata poistaa valmistuttuaan pääradalla olevan liikenteellisen pullonkaulan ja avaa Lahden suuntaan uuden tervetulleen kasvukäytävän. Oikorata on suunnitelmien mukaan valmis v. 2006. Jotta Lahden ratapihan liikenteen läpäisymahdollisuus voidaan varmistaa myös oikoradan rakennusaikana kitkatta, tulee rahapihan uudistamistyöhön ryhtyä viivytyksettä. Jos näitä rakenteellisia ja kulunvalvontaan liittyviä parannustöitä ei saada tehtyä riittävän ajoissa, on Lahteen vaarassa syntyä kiskoliikenteen liikennesumppu.
Edellä olevan perusteella ehdotamme kunnioittaen,
että eduskunta ottaa valtion vuoden 2002 talousarvioon momentille 31.40.21 lisäyksenä 350 000 euroa Lahden ratapihan laajennuksen ja kunnostuksen aloittamiseen v. 2002.
Helsingissä 18 päivänä syyskuuta 2001